Veelgestelde vragen

V: Ik heb enkele wijzigingen in de internetradio opgemerkt. Is er iets veranderd?

A: Om te voorkomen dat de internetradiodienst niet meer werkt vanwege problemen met de stationaggregator, zijn we een samenwerkingsverband aangegaan met een alternatieve stationaggregator. Dit is dezelfde aggregator die de premium muziekstreamingdiensten aan ons Musica-model (Deezer, Napster, Tidal en Amazon Music) levert. Deze wijziging is niet gemaakt als een kostenbesparende maatregel, maar om ons in staat te stellen de internetradiofunctionaliteit van uw Como Audiomodel(len) betrouwbaar te blijven ondersteunen. U dient uw vooraf ingestelde internetradiostations opnieuw op te slaan, dus houd daar rekening mee. De nieuwe dienst zal enkele onvermijdelijke veranderingen met zich meebrengen, zoals de menu's in de internetradiomodus. Ook "Mijn favorieten", "Mijn toegevoegde stations" en het internetradioportaal zullen niet langer beschikbaar zijn. We zullen onderzoeken of we met de nieuwe dienst in de toekomst soortgelijke functies kunnen ondersteunen. Het kan zijn dat u sommige nieuwe zenders en podcasts beschikbaar stelt, terwijl sommige andere misschien ontbreken. U kunt nog steeds verzoeken om een zender/podcast aan de database toe te voegen of een probleem met een zender te melden via deze link. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze blogpost.

V: Ik heb problemen met de verbinding met een internetstation of heb andere problemen. Wat kan ik doen?

A: We raden u ten zeerste aan uw router en modem te herstarten (als u een modem heeft) voordat u iets anders probeert, omdat dit meestal het probleem oplost. Er zou een reboot/reset-knop op de router zelf moeten zitten, of je kunt de router gewoon een minuutje loskoppelen en weer aansluiten. Zelfs als andere apparaten goed werken, kan de router nog steeds problemen veroorzaken. Als de herstart van de router geen verbetering oplevert, is het volgende wat u moet proberen een fabrieksreset in het systeeminstellingenmenu van uw Como-audiosysteem. Dit vereist het herhalen van het instelproces en het opnieuw opslaan van de voorinstellingen, daarom raden we u sterk aan om eerst te proberen uw router opnieuw op te starten.

V: Heb ik een abonnement nodig om jullie producten te kunnen gebruiken?

A: Nee. U hebt echter wel een Wi-Fi-service nodig om te kunnen profiteren van de meeste functies die onze producten bieden. Als u gebruik wilt maken van Musica's premium streaming-diensten zoals Tidal, Deezer, Napster of Amazon Music heeft u een abonnement nodig, maar dit is niet nodig om de andere functies te gebruiken.

V: Kan er meer dan 1 Spotify-account worden opgeslagen als voorinstelling?

A: Nee, er kan slechts 1 account worden opgeslagen.

V: Wat raadt u aan met betrekking tot een WiFi-installatie?

A: Onze producten werken met elke 802.11 2.4/5G b/g/n router. Een breedbanddienst die geschikt is voor 1Mb downloadsnelheden is het beste.

V: Hoe zit het met het gebruik van Apple AirPlay?

A: Sluit een audiokabel van de audio-uitgang van een Apple AirPort Express aan op de aux-ingang van een Como-audiosysteem en gebruik AirPlay zoals u dat normaal gesproken zou doen. Zorg ervoor dat uw Como Audio-systeem(s) en iOS-apparaat zijn aangesloten op het netwerk van de Express. Met deze installatie kun je ook je muziek in meerdere kamers afspelen door al je Como Audio-systemen te groeperen en te bedienen via de gratis Como Control-app. Als je huidige Express niet gemakkelijk toegankelijk is om een kabel aan te sluiten, kan een tweede AirPort Express worden ingesteld in de "overbruggingsmodus", en vervolgens een kabel van de audio-uitgang aansluiten op de aux-ingang van je Como Audio-systeem.

V: Werken Pandora, YouTube, iHeart Radio, TuneIn en andere apps met uw producten?

A: Spotify is de enige muziekstreaming-app die in al onze muzieksystemen is geïntegreerd. Voor de ultieme streamingervaring is onze Musica voorzien van extra integratie voor Amazon Music, Tidal, Deezer en Napster premium muziekdiensten. U kunt echter ook andere apps streamen vanaf uw apparaat naar elk van onze producten via Bluetooth, DLNA, een Chromecast voor Audio dongle (niet inbegrepen), of een 3,5 mm stereo audiokabel naar een van de aux-ingangen. U kunt ook een Alexa-apparaat (niet meegeleverd) via Bluetooth of een audiokabel aansluiten en met uw stem toegang krijgen tot andere diensten!

V: Ondersteunen uw producten 24 bit/192Khz?

A: Ja. Beide hulpingangen.

V: Kan ik een platenspeler aansluiten?

A: Ja, mits uw draaitafel een geïntegreerde voorversterker heeft of u een buitenboord voorversterker heeft.

V: Kan het display worden gedimd of uitgeschakeld?

A: Ja. Ga naar Menu > Systeeminstellingen > Achtergrondverlichting. Selecteer 'On level' om het display te dimmen als het toestel aan staat. Selecteer 'Dim level' om het display te dimmen als het toestel in Stand-by staat. U moet ook een Timeout-waarde selecteren om het Dim-niveau te laten werken. Als het apparaat in stand-by staat, dubbelklikt u twee keer op een willekeurige toets van de afstandsbediening (behalve Power en Alarm) om het display volledig uit te schakelen.

V: Zijn deze modellen draagbaar? Bevatten ze een batterij?

A: Ons draagbare model is Amico met een oplaadbare LI-ion batterij voor maximaal 8 uur afspelen (gebaseerd op gemiddeld gebruik) op een volledige lading.

Q: Als de Amico uit staat en niet is aangesloten op de adapter, wordt de klok niet weergegeven. Is dat normaal?

A: Ja. Het display en de klok hebben meer vermogen nodig dan wat dan ook, behalve de versterker, dus om de batterij te sparen is de Amico inactief als deze wordt uitgeschakeld zonder dat de adapter is aangesloten. Als u de klok wilt zien of de wekker of slaaptimer wilt gebruiken, houd dan de adapter aangesloten. Er is geen schade aan de batterij als de adapter is aangesloten wanneer de batterij volledig is opgeladen.

V: Kan de klok worden veranderd van een analoge naar een digitale wijzerplaat?

A: Ja. Ga naar Menu > Systeeminstellingen > Tijd/Datum > Stand-by formaat > Analoog/Digitaal.

V: Kan ik de Duetto gebruiken als een geluidsbalk voor mijn TV?

A: Ja. Zorg ervoor dat u de optie hebt om de audio-uitgang van uw TV te wijzigen in PCM out. Het geluid zal in stereo zijn, niet in surroundgeluid, maar zou een verbetering moeten opleveren ten opzichte van het geluid uit de luidsprekers die in uw TV zijn ingebouwd.

V: Hebben uw producten een FM HD en/of Sirius/XM-tuner?

A: Nee. Sommige FM HD zenders zenden echter ook uit op internetradio en zijn toegankelijk via onze internetradiotuner. Als u een buitenboord-HD of Sirius/XM-tuner/radio bezit, dan sluit u de uitgang ervan aan op een van de aux-ingangen.

V: Kan ik een andere antenne aansluiten?

A: De bestaande antenne wordt over een F-connector geschroefd en kan worden vervangen, maar hij is in het paneel verzonken om te voorkomen dat hij aan de achterkant uitsteekt. Dit kan het wat moeilijker maken om een andere antenne te bevestigen.

V: Hoe kan ik internetradiostations doorzoeken?

A: Er zijn meerdere opties beschikbaar om zenders te vinden, waaronder het zoeken op muziekgenre, het zoeken op een specifiek land of het invoeren van een specifieke zendernaam.

V: Welke codecs worden ondersteund?

A: Bij het afspelen van muziek via de USB-ingang van een USB-stick of een op een netwerk opgeslagen bibliotheek met muziekbestanden, worden onder andere FLAC, WAV, AAC+, MP3 en WMA ondersteund.

V: Laadt de USB-aansluiting mijn mobiele telefoon op?

A: Ja, op voorwaarde dat het vermogen niet hoger is dan 5V/1A.

V: Kan het alarm worden ingesteld om zowel een toon als een van de bronnen te laten horen?

A: Ja. Met de unit Aan, druk op de icoontoets van de wekker op de afstandsbediening, selecteer een alarm, stel elke parameter naar wens in en selecteer onder "Modus" "zoemer". Zorg ervoor dat u uw wijzigingen opslaat door helemaal naar de onderkant van het alarmmenu te scrollen en te kiezen voor Opslaan. Let op: het alarm kan niet worden ingesteld om wakker te worden met de USB-ingang of met een computer.

V: Is er een Slaaptimer en Snooze?

A: Ja, en de slaaptijden zijn instelbaar.

V: Kunnen Bass en Treble worden aangepast?

A: Ja. Ga naar Menu > Systeeminstellingen > Equalizer > Mijn EQ-profiel instellen > en pas aan zoals gewenst. Zorg ervoor dat je 'Ja' antwoordt om je wijzigingen op te slaan wanneer je het EQ menu verlaat.

V: Wat zijn de afwerkingsopties en zijn de kasten echt hout?

A: De huidige opties zijn o.a. walnoot en hickory, en piano glans wit of zwart. De kasten zijn gemaakt van bijna ½" dik MDF met een echt houtfineer of meerlaagse piano hoogglans afwerking.

V: Waar worden de producten geassembleerd?

A: Ze zijn ontworpen in de VS en worden geassembleerd in China.

V: Heeft u steen- en speciedealers?

A: We zijn voortdurend in gesprek met potentiële dealers, maar op dit moment zijn de producten alleen online te koop.

V: Wat is de garantie?

A: Op elk Como Audioproduct zit twee jaar garantie.

V: Ik gebruik mijn USB-stick op een MAC. Hoe krijg ik het aan de praat met Solo of Duetto?

A: Configureer het formaat van uw flashstation op "MS-DOS(FAT)" en het schema op "Master Boot Record". Dit zal Solo of Duetto in staat stellen om de flash drive te herkennen wanneer deze is aangesloten op de USB-ingang.

V: Hoe vind ik jullie Android App in de Google Play store?

A: Zoek onder "Como Control" en scroll naar beneden totdat u het "CA"-logo ziet.

V: Spotify wordt weergegeven als "spelend" op het Solo/Duetto scherm, maar ik hoor geen geluid.

A: Spotify slaagde er niet in om volledig te verbinden. Ontkoppel de Spotify-app van Solo of Duetto en sluit deze vervolgens opnieuw aan.

V: Kan ik muziek van mijn MP3-speler afspelen via de USB-ingang?

A: Nee. De USB-ingang ondersteunt een USB-duimstation en laadt ook de meeste slimme apparaten op die niet meer dan 5 volt/1 ampère nodig hebben. Om muziek van een MP3-speler af te spelen, gebruikt u Bluetooth of sluit u een audiokabel aan op een van de aux-ingangen.

V: Wat zijn de verschillen tussen Solo en Duetto?

A: Duetto is stereo en biedt daarom een breder geluidsbeeld. Het speelt ook iets luider en de basfrequentie ligt iets lager dan bij Solo, hoewel beide modellen uitstekend klinken. Het 3.2" kleurendisplay van de Duetto is iets groter dan het 2.8" display van Solo, wat betekent dat de tekst iets makkelijker te lezen is, en de klok en het artwork van het album worden iets groter gepresenteerd. Voor het overige is de functieset identiek. Als u een bepaalde ruimte in gedachten heeft om het te plaatsen, houd er dan rekening mee dat Duetto in alle dimensies groter is dan Solo.

Q: Kan ik de Ambiente of Amica luidspreker toevoegen aan Duetto of Musica?

A: De bekabelde Ambiente en Amica speakers zijn ontworpen om respectievelijk Solo en Amico om te zetten van hifi mono speakers in stereo systemen. Aangezien Duetto en Musica elk al stereo zijn, zullen die afzonderlijke luidsprekers niet werken met die modellen. Als u een Duetto of Musica bezit en u wilt meer van uw huis met geluid bedekken, moet u een ander model dan Ambiente of Amica toevoegen en ze samenvoegen in de Como Control app zodat ze allemaal dezelfde bron afspelen. Zo heb je bijvoorbeeld de Musica in je woonkamer en een Solo in de keuken.

V: Ik heb het alarm ingesteld, maar het is niet op het juiste moment of de juiste bron gewekt. Wat is er gebeurd?

A: Nadat u de alarmtijd en -bron in het alarmmenu hebt ingesteld, moet u naar beneden scrollen tot helemaal onderaan de alarmmenu-pagina en "Opslaan" selecteren om de wijzigingen in werking te laten treden.

V: Ik heb het dimniveau van de achtergrondverlichting ingesteld op "Laag", maar toen ik het apparaat in stand-by plaatste, werd het display niet gedimd. Wat is er gebeurd?

A: In tegenstelling tot het niveau On is het niveau Dim gekoppeld aan de Timeout. Om het Dim-niveau te laten werken, moet u een Time-out van ten minste 10 seconden instellen.

V: Is het ronde rode plastic stukje rechts van het display een stroom- of stand-by-lampje?

A: Nee. Het brandt niet. Het is de sensor voor de bijgeleverde afstandsbediening.

V: Ik wil een fabrieksreset uitvoeren, maar ik kan niet in het menu komen. Is er een andere methode om een reset uit te voeren?

A: Ja. Trek de stekker uit het stopcontact. Houd de aan/uit-knop en de menuknop tegelijkertijd ingedrukt terwijl u de stekker weer in het stopcontact steekt. Nadat u het Como Audio-logo op het display ziet, laat u de twee knoppen los. Het toestel wordt gereset.

V: Kan ik jullie producten gebruiken in een camper/kampeerauto of een boot?

A: Ja, via de DC-ingang op het achterpaneel, maar u hebt een DC naar DC-omzetter (niet inbegrepen) nodig om de spanning te verhogen van 12VDC naar 20VDC die onze modellen nodig hebben. Als u de meegeleverde voedingskabel van Solo of Duetto wilt gebruiken, is de andere optie een 12VDC naar 120VAC converter (niet meegeleverd).

Q: Mijn slimme apparaat is aangesloten op een VPN (Virtual Private Network) en de Como Control App kan mijn Duetto of Solo niet vinden. Wat moet ik doen?

A: Schakel het VPN uit en schakel het opnieuw in na het aansluiten van de App op uw Duetto of Solo.

V: Als de tijd 1 uur vooruitgaat of 1 uur terugvalt tijdens de zomertijd, wat moet ik dan doen om de tijd accuraat te houden?

A: Onze software definieert DST als het vervroegen van de tijd met een uur (meestal rond het voorjaar) om het daglicht 's avonds te verlengen. Daarom voegt het aanzetten van DST een uur toe, terwijl het uitzetten (meestal net voor het winterseizoen) een uur afleidt. Om DST aan te passen, gaat u naar Menu > Systeeminstellingen > Tijd/Datum > Zomertijd > Aan/Uit.

V: Ik heb wat problemen met Spotify Connect. Wat moet ik doen?

A: Zorg ervoor dat uw Solo/Duetto daadwerkelijk verbonden is met uw WiFi-netwerk en zorg ervoor dat uw slimme apparaat met de Spotify-app verbonden is met hetzelfde WiFi-netwerk als uw Solo/Duetto. Dit is belangrijk als je meer dan één router/netwerk hebt. Als u toegang heeft tot hetzelfde Spotify-account op uw telefoon en uw computer, dient u slechts één apparaat te gebruiken wanneer u verbinding maakt met Solo/Duetto. Als iemand anders in het huishouden Spotify Connect gebruikt, kan het apparaat van die gebruiker verbonden zijn. De Solo/Duetto kan slechts op één apparaat tegelijk worden aangesloten. Als u nog steeds een probleem hebt, ga dan naar het Solo/Duetto's Menu > Systeeminstellingen > Systeem herstarten. Een snelle herstart van het systeem zou het probleem moeten oplossen.

V: Kan ik een van jullie modellen koppelen en verbinden met een Bluetooth-hoofdtelefoon of een enkele Bluetooth-speaker?

A: Ja, met de toevoeging van een derde partij Bluetooth-zender verbonden met de hoofdtelefoonuitgang op een van onze modellen. Raadpleeg de fabrikant van uw koptelefoon of luidspreker voor hun aanbeveling met betrekking tot een compatibele Bluetooth-zender. De Bluetooth in onze modellen zijn alleen ontvangers en ontvangen muziek van een slim apparaat of computer met Bluetooth. U kunt ook een hoofdtelefoon aansluiten met behulp van een 3.5mm stereo audiokabel.

V: Ik woon in een appartementsgebouw en als ik mijn Como Audio-systeem probeer op te zetten, wordt er niet om een wachtwoord gevraagd en kan ik het toestel niet aan de praat krijgen. Wat moet ik doen?

A: Dit komt door de firewall van het netwerk. U dient contact op te nemen met de IT-medewerker van uw gebouw en deze het MAC-adres van het Como Audio-systeem te laten toevoegen om een goede verbinding met het netwerk mogelijk te maken. Om het MAC-adres te krijgen: Systeeminstellingen > Netwerk > Bekijk de instellingen.

V: Waarom is de notenhouten afwerking lager in prijs?

A: We verkopen een hoger volume van de walnoot afwerking, dus de kosten zijn minder dan de hickory. De afwerking van de piano kost meer omdat de meerlaagse glansafwerking een veel arbeidsintensiever proces is dan houtfineer.

V: Werken uw modellen met Sonos en soortgelijke luidsprekers?

A: Sonos maakt gebruik van een eigen netwerk dat niet compatibel is met onze modellen. Onze modellen werken met elkaar en met vele andere apparaten die gebruik maken van de Frontier Silicone-oplossing.